Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Tasarım Sürecine Entegrasyonu: Eskizi Üçüncü Boyuta Taşımak

 

Özet: Tasarlama sürecinin ilk aşamasında eskiz yaparak tasarımın kavramsal arayışının tamamlanmasının ardından, tasarımın detaylandırılması, geliştirilmesi ve üretime hazırlanması aşamalarında üç boyutlu modelleme teknolojileri hali hazırda kullanılmaktadır. Bu aşamalara her ne kadar Bilgisayar Destekli Tasarım dense de, tasarımcı genellikle kavramsal tasarım aşamasının ardından tasarlanan nesnenin geri kalan geliştirme ve üretime hazırlama gibi aşamalarını tamamlamak için üç boyutlu modelleme arayüzleri ile bilgisayar ortamında sürece devam etmektedir. Tasarlama sürecinin kavramsal tasarım aşamasında en etkin olarak kullanılan yöntem ise eskiz (yapılanmamış resimsel anlatımlar) yaparak tasarımcının tasarım fikirleri geliştirmesidir. Günümüzde tasarım sürecindeki eskiz aşaması farklı bir boyut kazanmış, teknolojinin gelişimi ile birlikte üç boyutlu modelleme yazılımları ve üç boyutlu sanal gerçeklik aparatları ile tasarımcı sadece üç boyutlu nesnenin iki boyutlu temsili betimlemelerini yapmakla kalmayıp üç boyutlu zihinsel betimlemesini de direkt olarak üç boyutlu sanal gerçekliğe aktarabilme yetisi kazanmıştır.Bu bölümde, sanal gerçeklik teknolojilerinin tasarım sürecinin eskiz aşamasında kullanımı ele alınacaktır. Tasarımcıların eskiz aşamasındaki bilişsel ve fiziksel ihtiyaçları belirlenerek, bu güne kadar geliştirilen sanal gerçeklik teknolojilerinin tasarımcıların bu ihtiyaçlarını ne derece karşıladığı araştırılacak ve gelecek öngörüleri aktarılacaktır.